Жінки та політика: у Києві навчались створювати медіа-матеріали про політикинь
Новина опублікована: 07.09.2020
Протягом 5-6 вересня у столиці України тривав тренінг для журналістів та журналісток щодо особливостей створення матеріалів про жінок у політиці.
Тренерки:
- Ольга Веснянка, медіатренерка, співзасновниця Кампанії проти сексизму "Повага". Досвід роботи у ЗМІ з 1998 року, зокрема на ТРК "Ера", 5 каналі, Радіо Свобода, Deutsche Welle, Insider, Громадське радіо. ЇЇ матеріали на теми протидії сексизму та рівних прав здобували визнання на різних журналістських конкурсах, зокрема "Честь професії", European Media Neighbourhood Awards.
- Юлія Зальцберг, тренерка IFES Ukraine з питань регулювання фінансування передвиборної агітації, експертка з виборчих процесів з досвідом безпосереднього впровадження та реалізації реформи політичного фінансування в Україні. Викладачка антикорупційні школи для журналістів-розслідувачів і активістів, аналітик у сфері запобігання корупції.
Упродовж тренінгу тренерки ділилися досвідом щодо того, чому потрібно звертати увагу на жінок у політиці, як уникнути сексизму при підготовці інтерв’ю з політикинею, як готувати гендерно-збалансовані матеріали, відпрацьовували техніки успішного інтерв'ю.
Крім того, було розглянуто основні зміни до Виборчого кодексу, правила формування гендерних квот на місцевих виборах, принципи фінансування політичних кампаній, джерела інформації для журналістських розслідувань, календар виборів, бар'єри та шляхи їх подолання для жінок у політиці.
Під час дводенного тренінгу учасники та учасниці з різних регіонів України обговорили тему гендерних стереотипів, які існують в українському медіапросторі, а також опрацювали засоби уникнення використання дискримінаційної риторики у матеріалах про участь жінок у політиці. Було обговорено доступ жінок до процесу прийняття рішень – бар’єри та способи їх подолання, а також гендерний баланс в українському політичному секторі. Учасники та учасниці тренінгу проаналізували причини та наслідки ігнорування жінок у політичній сфері.
Крім того, група засвоїла знання про таке:
- Новий Виборчий кодекс. Законодавство про вибори, правила та принципи фінансування на місцевих виборах. Гендерна квота: формування списків по-новому.
- Календар виборів. За якими подіями слідкувати журналістам.
- Фінансова звітність кандидатів та партій – основне джерело інформації для розслідування.
- Порушення фінансування виборчих кампаній – що шукати журналісту.
Тренінг проводився у партнерстві з німецькою організацією Media in Cooperation and Transition за фінансової підтримки Міністерства закордонних справ Німеччини.
Читайте інші наші новини
Об'єднуємо людей з активною громадянською позицією
Приєднуйся до нашої команди!